Başkasının Adına/Yerine İstihare Yapılırmı/Kılınırmı?

Selamun Aleykum Kardeşlerim

istihare namazı başkasının adına kılınırmı? başkası için istihare nemazı kılınırmı? nedir bu istihare namazı? belirli günleri varmı yokmu. istihare namazı için ne yapmamız lazım. illa rüya görmemizmi lazım? istihare için namaz kılmaz şatmı?

bildiğiniz üzere Peygamberimiz (s.a.v) arapların bir iş için ve bir yolculuk için, yapacağı işin iyimi değilmi olduğunu öğrenmek için, Fal oklarına başvururdu. Efendimizde bu Adeti Kadırmak için istihareyi getirmiştir. ve şöyle buyurmuştur :

” Biriniz bir iş yapmaya niyetlenince farzın dışında iki rek’at namaz kılsın ve şöyle desin: Ey ALLAHım, ilmine güvenerek senden hakkımda hayırlısını istiyorum, gücüme güç katmanı istiyorum. Sınırsız lutfundan bana ihsan etmeni istiyorum, gücüme güç katmanı istiyorum. Ben bilmiyorum, ama sen bilyorsun, ben güç yetremem ama sen güç yetirirsin. Ey ALLAHım! Yapmayı düşündüğüm bu iş, benim dinim, dünyam ve  geleceğim açısından hayırlı olacaksa, bu işi benim hakkımda takdir buyur, onu bana kolaylaştır, uğurlu  ve bereketli eyle. yok eğer benim, dünyam ve geleceğim için kötü ise, onu benden, beni ondan uzaklaştır. Ve hayırlı olan her ne ise sen onu takdir et ve beni hoşnut ve mutlu eyle!” 

konu başlığımızdaki soruya ” Başkasının Adına/Yerine İstihare Yapılırmı? ” kısa ve net cevap vereceğizki kavram kargaşası yaşanmasın. yaptığım araştırmalara göre alimlerimizin genel fetvası: Başkasının Yerine İstihareye yatılır. Lakin bunun sağlamlığı konusun tereddütler söz konusudur. istihareye lazım olan kişinin kendisinin doğruca istihareye yatması, işi , zamanı ve durumu olumlu ise 7 gün boyunca bu isihareyi tekrarlaması, çıkacak istihare sonunucunun hayırlımı,hayırsızmı olduğunu en net şekilde belirler. fakat  başkası tarafından yapılan istiharenin ehemmiyeti tartışılır ve sonucunda tam anlamıyla sonuç çıkarılamaz. selametle

Ekim 29, 2012 tarihinde Nafile Namazlar, İstihâre Namazı içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. 7 Yorum.

  1. sabah namazindan sonra yapa bilirmiyik istihareyi??

  2. ben yaptım ama olmadı cevap alamadım ne kadar süre yapmalıyım ????

    • istihareyi azami 7 gün yapmalısınız.
      istihare yapmak için öncelik kendinizi herşeyden muhafaza etmeli, huşu içinde ibadetlerini yerine getirmeli ve bolca istiğfar çekmelisiniz.
      kalbiniz mutmain olduğu zaman. sakin ve güzel bir ortamda ibadetlerinizi yapın ve istihare duasınıda yaptıktan sonra gerekli talimatlara uyarak uyuyun.
      inşaAllahurrahman iyi sonuçla neticelenecektir.
      selam ve dua ile

  3. selamün aleyküm arkadaşım kendi adına istihare yapmamı istedi fakat ben 4 gün oldu onunla ilgili rüya göremedim hep kendimle ilgili rüyala gördüm bir de bu beni strese soktu sürekli her sabah mesaj atıp rüya gördünmü nasıl rüya gördün diyip duruyor bu beni gecekten yordu. ben ilk defa istihare namazı kılıyorum sizce devam etmelimiyim arkadaşım hangi sebepten dolayı istihare yapacagımı da söylemedi söylemedi nasıl dua edecegimi bile bilmiyorum lütfen beni aydınlatırmısınız😦

  4. ben buraya soru sormuştum fakat slinmiş bu ne demek oluyor

    • Selamun Aleykum Rahmetullah.
      İstihare yaptığınız takdirde herhangibi birşey göreceğinizin teminatı yoktur. istiharenin yapılışını detaylı anlatmıştık. muradınız ne ise konu ne ise ona göre dua etmeli rabbimizden talep etmelisiniz.

Bir Cevap Yazın

